Page 36 - Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi. Czas Litzmannstadt Getto. Obrazy filmowe.
P. 36

Fotoamator




                                                                                                            (e King and the Jester: a Soul Song to Ghetto Lodz)



            REŻYSERIA: Dariusz Jabłoński
            WSPÓŁPRACA REŻYSERSKA:
            Jakub Skoczeń
            SCENARIUSZ: Andrzej Bodek, Arnold
            Mostowicz, Dariusz Jabłoński
            WSPÓŁPRACA LITERACKA:
            Marcin Szczepański
            ZDJĘCIA: Tomasz Michałowski
            LEKTOR: Peter Matic, Szymon
            Szurmiej, Norbert Langer,
            Jurgen Andreas, Jurgen Franz
            MONTAŻ: Milenia Fiedler
            KONSULTACJA MERYTORYCZNA:
            Alina Skibińska, Julian Baranowski,
            Marek Budziarek, Karl Stuhlpfarrer,
            Bertrand Perz, Florian Freund
            MUZYKA: Michał Lorenc, aria Se non é
            vero, wykonanie: Małgorzata Rudnicka
            KIEROWNIK PRODUKCJI:
            Mirosław Nycz, Janusz Wąchała
            PRODUCENT: Dariusz Jabłoński
            PRODUKCJA: Apple Film Production  W 1987 r. w jednym z wiedeńskich antykwariatów odnaleziono
                                      zbiór kolorowych slajdów z getta łódzkiego autorstwa głów-
            CZAS TRWANIA: 57 min
            WERSJA JĘZYKOWA: polska   nego księgowego Zarządu Getta, Waltera Geneweina. Są one
            ROK PRODUKCJI: 1998       utrzymane w konwencji prospektu reklamowego, ukazując ład,
            WYSTĘPUJĄ: Arnold Mostowicz  porządek i wieloraką produkcję przemysłową i rzemieślniczą
            WYKORZYSTANE MATERIAŁY    „wzorcowego getta“. Wizja rzeczywistości, jaka wyłania się
            ARCHIWALNE:
                                      z kolorowych slajdów, zostaje skonfrontowana z relacją naocz-
            Zbiór slajdów Waltera Genewiena
            w posiadaniu Muzeum Żydowskiego  nego świadka, lekarza z getta – Arnolda Mostowicza. Warstwę
                                      narracyjną  filmu  tworzy  m.in.  korespondencja  Geneweina
            we Frankfurcie nad Menem,
            dokumenty Zarządu Getta i materiały  z I. G. Farbenindustrie AGFA na temat parametrów technicz-
            z Kroniki getta łódzkiego w posiadaniu  nych wykonywanych przez niego kolorowych zdjęć, które – jak
            Archiwum Państwowego w Łodzi;   się wyraził – wykonywał „zarekwirowanym żydowskim apara-
            w filmie wykorzystano fragmenty nie-  tem“. Księgowy zmarł w 1974 r. w Salzburgu jako porządny
            ukończonego filmu Krzysztofa
                                      austriacki obywatel.
            Krauzego – zdjęcia Jacek Petrycki
                                                                                  T.M.
                                      LOKACJE W ŁODZI: pl. Kościelny 4 (5), kościół Wniebowzięcia NMP
                                      (2), park Staromiejski i Stary Rynek (8) (zdjęcia lotnicze), róg
                                      ulic Zgierskiej i Lutomierskiej (6), róg ulic Wojska Polskiego
                                      i Łagiewnickiej (pl. Jojne Pilicer) (3), ul. Zgierska przy Bałuckim
                                      Rynku (15), szpital Heleny Wolf, ul. Łagiewnicka 36 (23),
                                      ul. Zachodnia 14 (10), ul. Bazarowa 13 (11), stacja Radegast (36),
                                      ul. Jaracza 11– Zarząd Getta i biuro Hansa Biebowa,
                                      cmentarz żydowski – ul. Bracka (35)

            34         Filmy prezentowane w ramach przeglądu
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41