Page 44 - Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi. Czas Litzmannstadt Getto. Obrazy filmowe.
P. 44

Bałuckie getto




            (Ghetto jménem Baluty)



            REŻYSERIA: Pavel Štingl
            SCENARIUSZ: Pavel Štingl
            ZDJĘCIA: Miroslav Janek
            MONTAŻ: Tonička Janková
            DŹWIĘK: Michael Míček,
            Daniel Němec
            DOKUMENTACJA: współpraca
            archiwalna z Żydowskim Muzeum
            w Pradze – Anna Lorencová,
            Anita Franková, Kateřina Svobodová
            MUZYKA: Tonička Janková (wybór);
            Michael Delia, Usuku – Sunny side
            of the road; Jaroslav Kořan i przyja-
            ciele – Líné léto, Zapomenutý orchestr
            země snívců – kompozycja nr 1;
            Jaroslav Kořan – Wybór / Orloj
            cinkání, kompozycja nr 5; Lubomír
            Fidler – Every savige can dance,
            kompozycja nr 6. Lubomír Fidler
            – Every savige can dance, kompozycja
            nr 9 – Świat; Lubomír Fidler – Jiná
            rychlost času nr 1 Confine of light;   Litzmannstadt Getto było miejscem zesłania setek praskich
                                      Żydów.  Opowieści  czeskich  Ocalałych  zostają  zestawione
            Lubomír Fidler/ Štěpán Pěčirka,
            4 x harmonika, kompozycja nr 3   z przekazami obecnych mieszkańców Bałut na temat ich wa-
            – 100 głosów.             runków życia i poglądów na świat. W jednym z wywiadów Pavel
            KIEROWNIK PRODUKCJI: Ondřej Zima  Štingl mówił: „Łódź zainteresowała mnie tym, że getto nie jest
            PRODUCENT: Piotr Mularuk,   tematem historycznym, że jest to zagadnienie ponadczasowe,
            Magdalena Napieracz, Ondřej Zima
                                      uniwersalne. Chciałem się zastanowić nad stygmatem miej-
            PRODUKCJA: K2 Ltd., Yeti Films
            Sp. z o.o., Evolution Films s.r.o.  sca, obrazuje ono czas połowicznego rozpadu. Czuć tam rezo-
                                      nowanie przeszłych wydarzeń. Chciałem zbadać, jaki wpływ na
            Czeska Telewizja – Studio w Ostawie
            CZAS TRWANIA: 87 min      dzień dzisiejszy ma fakt, że żyli tam ludzie w takich, a nie in-
            WERSJA JĘZYKOWA: czeska i polska,  nych warunkach”.                   E.C.
            napisy angielskie
            ROK PRODUKCJI: 2008
            WYSTĘPUJĄ: Marie Alešová,
                                      LOKACJE: pl. Kościelny 4 (5), ul. Franciszkańska, Bałucki Rynek
            Věra Arnsteinová, Mája Randová,   (15), stacja Radegast (36), Memoriał Radegast Bahnhof (36),
            Liběna Hájková, Mario Petrovský,
                                      ul. Sporna, ul. Bazarowa (11), ul. Lutomierska, ul. Młynarska,
            Věra Poláková, Peter Rössler,
            Rudolf Vilím, Hubert Rogoziński,  ul. Ceglana 8 (16), ul. Limanowskiego 1 (14), ul. Limanowskiego 28
                                      (18), ul. Zgierska/Wojska Polskiego (5), ul. Berlińskiego 22 (29),
            mieszkańcy Bałut
            WYKORZYSTANE MATERIAŁY    ul. Joselewicza 5 (30), ul. Joselewicza 10 (31), ul. Drewnowska 27
                                      (13), ul. Franciszkańska 56
            ARCHIWALNE:  fotografie Henryka
            Rossa (z Archive of Modern Conflict
            /Collection Art Gallery of Ontario,
            Toronto)

            42         Filmy prezentowane w ramach przeglądu
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49